O úhradu akých prevádzkových nákladov môže zamestnávateľ, ktorý zamestnáva občanov so zdravotným postihnutím, požiadať úrad?
Zamestnávateľ, ktorý zamestnáva občanov so zdravotným postihnutím, môže požiadať o úhradu nasledovných prevádzkových nákladov:
- nájomné a náklady na služby spojené s nájomným,
- náklady spojené s povinnými revíziami a náklady na poistenie objektu, v ktorom je prevádzkovaná chránená dielňa alebo chránené pracovisko, ak tento objekt vlastní zamestnávateľ,
- náklady na palivo a energiu,
- vodné, stočné a náklady na odvoz a likvidáciu odpadu,
- náklady na dopravu materiálu, hotových výrobkov a na dopravu súvisiacu s poskytovaním služieb,
- náklady na úhradu mzdy a preddavku na poistné na povinné verejné zdravotné poistenie, poistného na sociálne poistenie a povinných príspevkov na starobné dôchodkové sporenie, platených zamestnávateľom za zamestnancov, ktorí sú občanmi so zdravotným postihnutím,
- náklady na opravu a údržbu objektu, v ktorom je prevádzkovaná chránená dielňa alebo chránené pracovisko, ak tento objekt vlastní zamestnávateľ a ak tieto náklady súvisia s prevádzkovaním chránenej dielne alebo chráneného pracoviska,
- náklady na opravu a údržbu zariadenia chránenej dielne alebo chráneného pracoviska, ak toto zariadenie vlastní zamestnávateľ,
- náklady súvisiace so zabezpečovaním administratívy chránenej dielne alebo chráneného pracoviska.
Dátum vytvorenia stránky: 30.01.2013
Dátum aktualizácie: 16.05.2013